עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

איזה יופי


לאחר 32 שנה כגננת הפתיעה אורנה רחמים מאשקלון את בני משפחתה, את הורי הילדים ואפילו את עצמה כשהחליטה ליטול חלק בתחרות "הסבתא הכי יפה" * בריאיון ל"סטאר" היא מספרת על ההתרגשות ועל הפרפרים הממלאים את הבטן כשהיא עולה על המסלול, על חינוך דורות של ילדים ועל המסר החשוב אותו היא מבקשת להעביר לכלל תושבי העיר

הילדים בגן ברוש באשקלון הופתעו לראות השבוע את הגננת האהובה שלהם אורנה רחמים כשהיא מגיעה אליהם בהופעה מטופחת במיוחד. בהמשך הם הופתעו עוד יותר כשגילו כי היא בדרכה ללשכת ראש העיר שהזמין אותה לפגישה אישית לרגל התמודדותה בתחרות יופי מיוחדת לסבתות מכל רחבי הארץ. בתחרות שתתקיים ב -4 לפברואר במשכן לאומנויות הבמה באשדוד יתחרו 30 סבתות על תואר נכסף, אבל בעיקר יעבירו מסר שאין גיל להגשמת חלומות ושאין דבר העומד בפני הרצון.

"שמרתי את זה בסוד כי פחדתי מהתגובות של כולם, מהתגובות של ההורים בגן פחדתי מאוד ממה יגידו. 'מה, בגילה היא עושה דבר כזה?' אבל כשאזרתי אומץ וסיפרתי גיליתי שכולם מפרגים. אני כל כך מעריכה את הפרגון של תושבי העיר"

רחמים עובדת כגננת מזה 32 שנים ומחזיקה בתואר שני בחינוך. היא אמא לששה ילדים וסבתא לנכדים, תחת ידיה עברו דורות רבים של ילדים שגדלו להיות האנשים שהם כיום בין היתר בשל הערכים שהתוותה להם.  

היא מתגוררת בשכונת ברנע באשקלון ואם תשאלו אותה, היא תאמר לכם שההחלטה להתמודד בתחרות יופי הפתיעה רבים מהסובבים אותה שמכירים אותה כאשה השומרת בקנאיות על חייה הפרטיים. בריאיון ל"סטאר" היא אומרת השבוע: "אני אדם מאוד פרטי לא חשפתי את הפרטים שלי מעולם. אזרתי אומץ כי חשבתי שיש לזה ערך מוסף. זו באמת תחרות יופי של נשים מבוגרות, בעיניי מה שבאמת חשוב גם כאמא לילדים הפרטיים שלי וילדי אשקלון בכלל, זה שבכל גיל ולא משנה מאיפה אתה בא ומה הרקע שלך ומה עברת, אתה תמיד יכול לחלום ולהגשים את החלומות שלך. אני רוצה לברך את כל הסבתות באשקלון שהן בעיניי הכי מיוחדות בעולם, שיעזו ויעשו מה שהן חולמות".

מה מקבלת הזוכה בתחרות?

"מה מקבלים בסוף אני לא יודעת, לא שאלתי וזה לא מעניין אותי. אני נהנית מהדרך שהיא החשובה. גם אם אני לא אזכה, עצם התהליך הוא מבחינתי הזכייה. אני רוצה לומר לכל תושבי אשקלון לא להפסיק לחלום אף פעם".

"אף פעם לא חשבתי שאני יפה, זה באמת כמו חלום. תמיד ראיתי את כל התחרויות האלו  בטלוויזיה ותמיד רציתי להשתתף בתחרות כזו. זה חלום של כל אשה להיות במקום של יופי, טיפוח וצילומים אין אשה שתגיד לך שהיא לא חלמה על זה"

את חלמת פעם להיות דוגמנית?

"אף פעם לא חשבתי שאני יפה, זה באמת כמו חלום. תמיד ראיתי את כל התחרויות האלו  בטלוויזיה ותמיד רציתי להשתתף בתחרות כזו. זה חלום של כל אשה להיות במקום של יופי, טיפוח וצילומים אין אשה שתגיד לך שהיא לא חלמה על זה. אגב, אין לי אינסטגרם ופייסבוק ולתחרות לא הגעתי בכוחות עצמי".

איך זה באמת קרה?

"המארגן אורי קריספין יצר איתי קשר, לא הכרתי אותו קודם לכן והכל באהבה. אני רוצה לומר תודה למפקחות ליליאן אברהם וליז כהן שאישרו לי לצאת לדרך הזו כי אני שייכת לרשות ולמשרד החינוך וזה לא מובן מאליו. הן הבינו שיש בהתמודדות אמירה של העצמה נשית שאם אני יכולה, כל אשה יכולה. אני עם קריירה עם ילדים עם נכדים זה לא פשוט אבל אם לא מנסים – לא מצליחים".

איך הגיבה המשפחה כשסיפרת לה ?

"שמרתי את זה בסוד כי פחדתי מהתגובות של כולם, מהתגובות של ההורים בגן פחדתי מאוד ממה יגידו. 'מה, בגילה היא עושה דבר כזה?' אבל כשאזרתי אומץ וסיפרתי גיליתי שכולם מפרגים. אני כל כך מעריכה את הפרגון של תושבי העיר זה ממלא אותי ולא משנה מה יהיה בסוף. אני רוצה להעלות את אשקלון למפה, אני הנציגה היחידה מהעיר וכמה שיותר יתמכו בי ברשתות הסיכוי שלי לנצח גדול יותר".

"לפעמים חלומות מתגשמים"

חודש לפני התחרות אפשר לומר שיש התרגשות?

"ברור, יש התרגשות במשפחה, גם בגן עצמו הילדים מאוד מתרגשים. השבוע היו לי צילומים עם ראש העיר וכשהגעתי לגן, אחד הילדים שבדרך כלל לא מדבר הרבה בא אליי ואמר לי 'אורנה, את יודעת שהיום את ממש יפה'. כולנו שמענו והיינו בהלם, זה היה מאוד מרגש. הילדים הכינו לראש העיר אלבום שבו כל ילד כתב את החלומות שלו ושלט 'אדוני ראש העיר' לפעמים חלומות מתגשמים כמו שאתה חלמת להיות ראש עיר גם אנחנו חולמים והוא ממש התרגש והתייחס לכל חלום של ילד בסבלנות ובהתרגשות. אני רוצה להעביר מסר של העצמה, של לא לפחד, להעז לא משנה מה התוצאה. אני באמת מאמינה בזה כמו שאני מאמינה במקצוע שלי כגננת חובה ומרגישה שאני שליחה שאמורה לחנך דורות שלמים למדינת ישראל".

לפני סיום לרחמים חשוב לומר מספר מילים על הוריה האהובים: "עם האמא היקרה שלי רותי אני עושה בגן כבר שנים יוזמה מקסימה לקהילת הקשישים. הילדים בגן ברוש אוספים בקבוקים ואנחנו מוכרים אותם ובכסף קונים להם בראש השנה דבש, בחנוכה חנוכיות ונרות בטו בשבט הם מוזמנים לנטיעות בגן, בפסח הם מקבלים מצות ויין, גם בפורים הם מוזמנים לחגוג איתנו. אבא שלי אבו – דהוד ז"ל שהיה החבר הכי טוב שלי בכל העולם שלימד אותי לא לפחד ולהעז וכל מה שהעזתי לעשות בחיי זה מהכוחות שהוא נתן לי ובזכות אמא שלי הצדיקה שתחייה שלימדה אותי דרך ארץ וצניעות".

מי שמארגן את התחרות בשלוש השנים האחרונות הוא הצלם והמפיק אורי קריספין שאמר ל"סטאר": "אני מפיק את התחרות שנקראת סבתוש – תחרות הסבתא הכי יפה בישראל מגיעות סבתות מכל הארץ וכמובן שישנה נציגה מאשקלון. הבנות הולכות לעבור בהפקה הזו הפקות אופנה שאני מצלם אותן, ערבי גיבוש, אני אלמד אותן איך ללכת על הבמה עם נעלי עקב והן יילכו כמו דוגמניות גאות. אין ספק שזה פרויקט מאוד מרגש ומעצים כי באמת יש כאן בנות עם סיפורים אישיים מטורפים, כל אחת מגיעה עם המטען שלה מהבית וזה פשוט מרגש. אני בכל יום הולך הבייתה עם תעצומות נפש וזו ממש הרגשה טובה לפגוש את הסיפור האישי של כל אחת מהן".

מה טווח הגילאים של המתמודדות?

"הסבתא הכי צעירה היא בת 36 והכי מבוגרת בת 74 עם נינה בת 15".

איך תיבחר הזוכה?

"יש 12 שופטים ביניהם המאפרת הראשית רוית אסף, מלכת היופי של ישראל מעין קריספין, מעצב השיער יוסי אוחיון ועוד פאנל נרחב של שופטים. 30 סבתות מתמודדות על תשעה תארים כשהשנה הכנסתי תואר חדש 'כוכבת רשת'. תתפלא למרות שהן סבתות הן יכולות לעשות בית ספר לכמה צעירות באינסטגרם ובפייסבוק".

ראש העיר, תומר גלאם, נפגש השבוע בלשכתו עם רחמים במהלך המפגש סיפרה אורנה לראש העיר על ילדותה בשכונת שמשון בעיר, על עבודתה כגננת מובילה באשקלון ועל התוכניות שלה לעתיד. ראש העיר מסר לאחר המפגש: "אורנה רחמים היא אחת מנשות החינוך המובילות באשקלון שאחראית מידי יום על עשרות ילדים מקסימים הלומדים בגן 'ברוש'. לאחרונה החליטה אורנה להתמודד בתחרות 'הסבתא הכי יפה' כדי להעביר את המסר שלה בצורה רחבה יותר – הכל אפשרי, בכל גיל, ואם ממש רוצים אז לפעמים חלומות באמת מתגשמים. לא יכולתי להסכים איתה יותר. נאחל לה בהצלחה בתחרות ושתמשיך לייצג אותנו בכבוד".