עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

איבדו את התקווה?

 

 

הפועל אשקלון רשמה הפסד ביתי להפועל פתח תקווה החזקה ונותרה עם מינוס של חמש נקודות בסיומו של המחזור השלישי * עם סגל צעיר שטרם הספיק להתגבש משימת ההישארות בליגה הופכת קשה יותר ויותר כשבמחזור הקרוב מחכה בני לוד 

 

לאחר הניצחון במחזור הקודם הפועל אשקלון התייצבה למשחק מול הפועל פתח תקווה כשהיא מקווה לייצר רצף של תוצאות טובות שיסייעו לה לטפס מעבר לנקודת האפס. 

גם האוהדים שהגיעו לאצטדיון הביתי נישאו על גבי התקוות שהחלו לרחף לאחר שריקת הסיום של המשחק הקודם, אולם על כר הדשא הם למדו בפעם המי יודע כמה שציפיות לחוד ומציאות לחוד. החבורה האורחת של עמיר נוסבאום זכתה בניצחון ובצדק מוחלט. משריקת הפתיחה יחסי הכוחות היו ברורים וההגנה של המארחת לא תפקדה כפי שצריך. אמדו סוקונה היה זה שכבש ראשון עם שער קליל כבר אחרי תשע דקות של משחק. למזלה של אשקלון בדקות האלו פתח תקווה לא מימשה את העליונות הברורה שהפגינה ולא כבשה עוד שערים עד למחצית.

עם פתיחת המחצית השנייה האוהדים המקומיים זינקו בשמחה כשאוראל חורב השווה את התוצאה בדקה ה -55. באוויר היה ריח של מהפך אבל הוא התנדף מהר מאוד. פתח תקווה לא ממש נלחצה מהשיוויון הלא צפוי ורק דקה לאחר מכן היא שבה ונטלה את היתרון עם גול גדול מצד שמאל של בר איבגי. האורחת לא עצרה והמשיכה להגביר את הקצב על מנת לסגור את הסיפור. שמונה דקות לאחר מכן היה זה עומר בוארון שדייק מתוך הרחבה (63), קבוצתו רשמה ניצחון שני ברציפות ותפסה לעצמה את המקום בפסגה, לפחות זמנית. מנגד, החבורה של מוטי איווניר תהיה חייבת להשתפר על מנת לצאת ממינוס הנקודות ולנסות לשרוד בליגה.

עם סיום המחזור השלישי הפועל אשקלון ממשיכה להסתכל מעלה על מנת לראות את יתר הקבוצות בליגה כאשר היא במקום האחרון עם מינוס של חמש נקודות. 

במחזור הקרוב יוצאת אשקלון למשחק חוץ מול בני לוד הממוקמת במקום השלישי עם שני ניצחונות עד עתה. נראה כי כל תוצאה מלבד הפסד תיחשב כהישג עבור החניכים של מוטי איווניר לאור סגל השחקנים הנוכחי והיכולת שהוא מפגין עד עתה. 

 

נחתו לקרקע המציאות/ יוסי נחום

 

ההפסד 3:1 בבית להפועל פ"ת בא לטעמי בזמן, מספר ימים לפני סגירת חלון ההעברות שיפתח רק בינואר הבא. כל מי שהשלה את עצמו שיש באשקלון קבוצה ראויה וטובה וזאת לאחר הניצחון על בית"ר ת"א בת-ים, ברור שטעה ובגדול. אני ראיתי במשחק האחרון מד יכולת לגבי מצבה של הפועל אשקלון ולצערי לא טעיתי. שתי היריבות הראשונות רמת גן ובית"ר ת"א לא היו באמת מידה להשוואה כי הן נחלשו מאוד העונה. הפועל פ"ת ביחד עם מכבי פ"ת וסכנין היורדות מליגת העל יהוו בעיניי את חוד החנית במאבקי הצמרת בליגה הלאומית וזאת ראינו במשחק באשקלון. האורחים ממלבס ניצחו בקלות יתרה והפועל אשקלון נראתה שהיא ממש לא באותה ליגה.

במהלך השבוע החולף שוב צצו המאבקים הפוליטיים סביב המועדון כאשר ראש העיר היוצא איתמר שמעוני הביא במועצת העיר הוכחות לכאורה לשחיתות שלטונית על גבול הפלילים בהחתמתו של שחר הירש החלוץ בהפועל אשקלון בעונת 2018/2019 וטען ששכרו בסך 200,000 גובה בצ'קים שניתנו ע"י התנו"ס של אשקלון תמורת שלטי פרסום אשר בהמשך בוטלו ונקרעו. איתמר שמעוני גיבה את דבריו במסמכים אשר ברשותו. במקביל הציג מבקר העיריה נתונים על "קופה קטנה" שתופעלה ע"י המנכ"ל דרור אלמלם בסך 400,000 ₪. גם כאן התנהלות בעייתית לכאורה שמעלה "סירחון" גדול לגבי פעילות העמותה וזאת בימיו של ראש העיר תומר גלאם. אחרי כל "החשדות" הללו העירייה הגיעה למפרק דרך בית המשפט וזה אומר דרשני. דרך אגב, ראש העיר גלאם לא נכח בדיון במועצה באופן די מוזר, כאשר אני שומע את כל העלילות הכלכליות הללו, אז ברור לי למה הגענו עד הלום. כל הנאמר לעיל נותן את אותותיו בסגל הקבוצה שכבר אמרתי לא פעם, איננו מספיק איכותי על מנת לשרוד בליגה הלאומית. ביום לא טוב של השוער ליאור חדריאן זה נראה רע, בעיקר בחלק האחורי. האורחים חתכו שוב ושוב את ההגנה מהאגפים ומשם גם הגיעו שניים מהשערים. השלישי הגיע מטעות חמורה של חדריאן. בקישור חסר לקבוצה קשר יצירתי וזה בלט כאשר ראיתי את עוז פרץ (החדרתי) ששיחק פה אשתקד והפעם שיחק במדי פ"ת, הפועל אשקלון משוועת לשחקן כזה. לפאולו סזאר הברזילאי שהגיע לפני שבוע ייקח זמן להשתלב, הוא שיתף פעולה עם המאמן איווניר באחי נצרת שם נתן תוצרת לא רעה של  9 שערים אם כי יש לציין שלנצרת יש קישור הרבה יותר איכותי מהסגל שקיים השנה באשקלון. את שער השיוויון הזמני לאשקלון כבש אוראל חורב, אבל כאמור זה לא הספיק. ביום שני הקרוב תצא הפועל אשקלון למשחק קשה מול בני לוד שפתחה את העונה בצורה טובה עם שני ניצחונות והפסד. צפוי לנו משחק קשה ולהערכתי צפוי לנו הפסד נוסף.

 

תקנו אותי באם אני טועה