עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"אחת האמהות מתנכלת למורה"

אייל חסאן

 

הורים לתלמידים בבית הספר "נווה דקלים" מאיימים להשבית את הלימודים בשל השתלחויות חוזרות ונשנות של אחת האמהות כלפי מחנכת הכתה שלטענתם משבשת את עבודתה הסדירה * יו"ר הסתדרות המורים, אייל חסאן: "חובה לפעול למיגור התופעה"

הורים באחת הכיתות בבית הספר "נווה דקלים" באשקלון מאיימים להשבית את הלימודים בשל התשלחויות חוזרות ונשנות של אחת האמהות במחנכת הכיתה. לטענתם, למרות שהעלו את הנושא מספר פעמים בפני מנהלת בית ספר, הבעיה טרם נפתרה ושגרת הלימודים הסדירה בכיתה נפגעת בשל כך.
בהודעה שהעביר ועד ההורים נאמר בין היתר: "ברצוננו לשתף אתכם במקרה חמור שקורה בכיתתנו, מזה תקופה של מספר שבועות המורה מותקפת מילולית באופן קשה ע"י אחת האימהות בכיתתנו. בנוסף פנתה לגורמים במשרד החינוך בטענות קשות שהמורה אינה רגישה כלל ואין מצידה מענה טלפוני ולא מטפלת בנושאים חברתיים וטענות נוספות אחרות טענות שאין להם אחיזה במציאות כלל וההפך הוא הנכון לידיעתכם היא לא נותנת למורה שקט נפשי, שולחת הודעות מטרידות דבר זה ממוטט אותה ואינה מסוגלת ללמד כלל וכלל. הכיתה סובלת ומאחר שתלמידי הכיתה אינם אשמים עד למציאת פתרון הוחלט פה אחד נציגות ועד הכיתה להתגייס כולנו ביחד ולהביע את תמיכתנו המלאה במורה. לפי כך ביום שישי הקרוב נבקש לא לשלוח את ילדי הכיתה לבית הספר במחאה כואבת על התנהלותה של הגברת הנ"ל. ונוסיף כי איננו נשקוט על כך ונושא חמור זה מטופל בגורמים שכרגע חסויים. בנוסף היה ניסיונות מצד ועד הכיתה והנהלת בית הספר לקיים מפגש בירור מקיף אך הגברת לא נענתה לבקשתנו".


נציג ועד ההורים בכיתה אמר השבוע ל"סטאר": "מה שקורה זה שאחת האמהות מתנכלת למורה, היא שולחת כל הזמן מכתבי נאצה ומכפישה את המורה, כתבה מכתבים שקריים לחלוטין וטוענת שהמורה לא מטפלת בבן שלה כראוי. המורה פנתה למנהלת, היא העבירה לה ולועד הכיתה את תוכן הדברים באופן כללי ואנחנו מאוד התרעמנו על כך והתנגדנו לכל אמירה שלילית שנאמרה נגד המורה. בגלל ההתקפות של האמא נגד המורה, ההורים החליטו להשבית את הלימודים ביום שישי בכיתה הזו, הילדים לא יבואו לבית הספר מאחר וההתנהגות של האמא נגד המורה מפריעה לה ללמד את הכיתה. ההתנהגות של האמא גורמת לכך שהבן שלי בכיתה לא מקבל את רמת הלימודים שהוא אמור לקבל כי היא מפריעה לו ללמד.

הוחלט להשבית את הלימודים עד למציאת פתרון הולם להתנהגותה של האמא והרחקתה מבית הספר באופן כללי ומהמורה באופן ספיציפי".
יו"ר הסתדרות המורים במרחב אשקלון אייל חסאן, התייחס לנושא ואמר: "ראשית חבל שלא ידעתי על כך בזמן. במשך השנה אני מטפל בעשרות מקרים כאלו ומונע מהורים לפגוע בעובדי הוראה ולשבש עבודתם. חמור מאוד שהורים בוחרים בדרך זו וחובה על כולנו לפעול למיגור התופעה כאשר המסר כבוד וביקורת לגיטימית מקובלת, אלימות איומים או העלבה אסורים. אני מתכוון לחדד מסר זה בקרב כל 102 המנהלים במרחב שלי".
מהעירייה נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בטיפול משרד החינוך, מינהל החינוך והנהלת בית הספר. המדובר במורה ומחנכת שעושה עבודתה נאמנה ועל הצד הטוב ביותר. מפאת צנעת הפרט לא נוכל למסור פרטים נוספים".