עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

*אזעקות מוקלטות* במהלך מהדורת חדשות – חיוני או מיותר?

תושב הדרום כתב מכתב שני במספר, תוך חצי שנה, לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, במטרה להפסיק את שידור האזעקות המוקלטות שנשמעות בכל מהדורת חדשות העוסקת בהסלמה. לדבריו, האזעקות גורמות לבהלה מיותרת ויוצרות חרדה סתמית בקרב אלו שכבר סובלים שנים מהטראומה הזו.

שלום רב,

מזה זמן רב, ובמיוחד בימים האחרונים, עורכי תכניות החדשות בערוצים השונים רואים לנכון לשדר אזעקות "צבע אדום" מוקלטות כחלק מהכתבות המשודרות. ספציפית, דבר זה נענה היום, 30 בנובמבר 2019, במהדורת מוצאי השבת של השעה 8 בערב, בערוץ 12. בחודש מאי האחרון פניתי אליך בנושא זה, ובתשובתך אמרת שהצדק עמי ושתעביר לערוצים בקשה לצמצם ככל הניתן את שידורי האזעקות. איני צריך להסביר לך מהם החיים בצל הרקטות, איך הלב "קופץ" בכל אופנוע שעובר ברחוב, גם שבועות רבים בתום סבב לחימה, ומה המשמעות של טראומה.

מתושב הדרום אל תושב הדרום, אני קורא לך בכל לשון של בקשה *לאסור* על הערוצים שתחת אחריותך כל השמעה של אזעקת צבע אדום מוקלטת, ולו לשניות ספורות. ה"ערך העיתונאי" הגלום בהשמעה הוא כקליפת השום, ממש כך, לעומת החרדות שאלפי תושבים שצפו בכתבה באותו רגע יצטרכו להתמודד איתן.
המטרה שעורכי החדשות מנסים, כנראה, להשיג, היא העברה של תחושת הפחד המורגש בעת אזעקה ורוצה למקלטים, בקרב תושבי הדרום, אל הצופים. מי שלא מכיר את החיים האלה, ולא מבין, אני מאחל לו שגם לא יכיר. ואם זה עדיין מספיק חשוב לדעתך, אני מזמין אותו להתארח אצלי בסבב הלחימה הבא.

כפי שבוודאי הבנת, פנייה זו יוצאת מדם ליבי. אני מקווה שתקבל את ההחלטה הפשוטה אך חשובה הזו.

לכתבה מצורף מכתב תגובה של הרשות.

מכתב התשובה מטעם הרשות השנייה לרדיו וטלוויזיה