עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

'אות הנשיא להתנדבות' יוענק לקבוצת נוער מאשקלון

התמונה צולמה טרם עידן הקורונה

טקס הענקת האות שודר בעמוד הפייסבוק של נשיא המדינה יעקב פייזנברג, יוזם הקמת הקבוצה: "בני נוער אלו הם הדוגמה הטובה ביותר לארץ ישראל היפה"

 

 

הנוער באשקלון ממשיכים להוכיח כי בכל הקשור בערכים, הוא בהחלט מקבוצות הנוער האיכותיות ביותר בישראל. חברי קבוצת הנוער העירונית 'נוער למען חברה שווה' הפועלת באשקלון, באמצעות אגף תרבות נוער וספורט במינהל חינוך, התבשרו השבוע כי הם נבחרו לקבל את 'אות הנשיא להתנדבות' לשנת תש"ף, 2020.

 

הגשת המועמדות נעשתה על ידי אגף תרבות נוער וספורט, זאת לאחר הפעילות הענפה שביצעו חברי הקבוצה במהלך תקופת הקורונה למען אזרחים ותיקים בעיר, ובכלל, כדרך חיים עבורם במהלך כל ימות השנה.

 

'נוער למען חברה שווה' פועלת בעיר מזה 5 שנים ומקיימת קשר יזום ושוטף עם אזרחים ותיקים וניצולי שואה, חוגגת עמם ימי הולדת, מציינים אתם את חגי ישראל ובעיקר דואגים להפיג את בדידותם ולשמח אותם. בזמן הגל הראשון של הקורונה, יזמה העירייה, בשיתוף קבוצת הנוער, פעילות ייעודית לתקופה זו, במסגרתה סייעו המתנדבים ברכישת מצרכים חיוניים ותרופות עבור אותם אזרחים ותיקים, שוחחו עמם, שאלו לשלומם ווידאו שהם עוברים בשלום את הימים האלה.

 

ראש העיר, תומר גלאם: "העיר אשקלון ממשיכה לשבור שיאים של מצוינות ערכית, וזאת לאחר המקום הראשון באחוזי הזכאות לבגרות חברתית. אין גאה ממני בקבוצת הנוער המדהימה הזאת, המהווה הוכחה נוספת עד כמה הנוער באשקלון איכותי, מצטיין וערכי. פעילות הקודש שהם עושים, על חשבון זמנם הפרטי, בהתנדבות וללא כל תמורה, כביכול, ראויה לכל שבח. אין לי ספק כי ככל שהם מעניקים לאחר, הם מקבלים בחזרה את כל הטוב שהם עושים. הם מהווים דוגמה ומופת להתנדבות ולערבות הדדית, והם בהחלט ראויים לאות הנשיא על כך".

 

יובל זוזט, ראש מינהל חינוך ותנו"ס: "בהמשך להישג המרשים של 87% זכאות לבגרות חברתית, אנו רואים כי בני הנוער הנפלאים שלנו ערכיים ומצטיינים בכל המישורים, וממשיכים להסב כבוד גדול לעיר עם הזכייה של קבוצת 'נוער למען חברה שווה' באות הנשיא. גאה בבני הנוער הערכיים והמצוינים שלנו".

התמונה צולמה טרם עידן הקורונה

 

דפנה עמירה ביטון, מנהלת אגף תרבות נוער וספורט: "הזכייה באות נשיא המדינה הינה עוד ראייה לכך שהנוער באשקלון הנו נוער איכותי, אכפתי וקשוב לצרכי האחר. רק לפני שבועיים התבשרנו שאנו במקום הראשון בארץ באחוז הזכאים לתעודת בגרות איכותית ולכך מתווספת זכיה זו. אין ספק שמדיניות ראש העיר וראש מנהל חינוך לחינוך לערכים, מתקיימת במערכת החינוך באשקלון. יעקב פייזנברג, מי שיזם את הקמת הקבוצה 'נוער למען חברה שווה', קיבל כבר בעבר פרס על יוזמה זו משר החינוך, נפתלי בנט, וממנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב. כמנהלת אגף תנו"ס, שאמונה ברמה העירונית על תחום מעורבות והתנדבות הנוער, אני גאה מאוד בבני הנוער שלנו ומודה למנהלי בתי הספר על השותפות, ולצוותים החברתיים ולרכזי המעורבות הבית-ספריים על עבודתם למען החינוך לערכים".

 

יעקב פייזנברג: "אני מאוד נרגש מהמעמד. פרוייקט 'נוער למען חברה שווה' הוקם לפני כחמש שנים, ומאז פועל ללא לאות למען אוכלוסיית הקשישים וניצולי השואה. זוהי הזדמנות מדהימה להודות לעשרות בני הנוער אשר מנצלים את כל זמנם הפנוי לסייע לאוכלוסיית הקשישים ולתרום לקהילה. בני נוער אלו הם הדוגמה הטובה ביותר לארץ ישראל היפה. תודה לכל הגורמים האחראיים לנושא בעיריית אשקלון. הזכייה באות הנשיא היא אבן דרך חשובה ומשמעותית בהמשך עשייה ייחודית זו. שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה".