עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

אוטובוס השירות לא יצא מהתחנה, אבל מנהלת בשכר כבר יש

 

כמעט לפני שנה יצא ראש העיר בהודעה על מיזם חדשני- אוטובוס השירות העירוני. למעט משכורות ומנהלת אוטובוס שירות בפועל, אין בכלל אוטובוס ותחנה.

 

במאי שנה שעברה, הודיעה עיריית אשקלון באמצעות אגף השירות והדוברות כי תשיק בקרוב מיזם חדש במסגרתו אוטובוס שירות חדש ומתקדם יגיע עד שכונות המגורים השונות על מנת להעניק שירות במספר תחומים. רעיון שאותו לכאורה העתיקה עיריית אשקלון מדרום השרון, חוף הכרמל ועוד.

 

האוטובוס אמור היה להגיע למיקום מרכזי באזורי מגורים ברחבי העיר על פי מיקום וזמנים שיפורסמו מראש באתר העירייה. שם יעניקו העובדים שירות לתושבים בתחומים שונים בעמדות שירות פעילות ועמדות דיגיטליות.

 

העירייה הבטיחה כי בנוסף לשירותים העירוניים יינתנו גם שירותים של משרדי ממשלה באמצעות עמדת שירות ממשלתית, בהם: הנפקת רישיון רכב, קבלת מידע ובירורים בנושאים שונים, תשלום אגרת דרכון, בקשה לתעודת לידה ופטירה, בקשה לספח חדש לתעודת זהות ועוד.

 

בפועל, למעט מכרזים לנהג אוטובוס בחצי משרה ומנהלת האוטובוס, לא התקדם המיזם כלל. בשיחה עם מנהלת האוטובוס, הגב' אתי משה, שמגדירה את עצמה כמנהלת האוטובוס בלשכת ראש העיר, ידעה היא להבהיר בצורה נהירה את מועדי הפעילות ומי יהיה זכאי, אך בפועל הסכימה כי אין כלל אוטובוס. כמו כן גם המכרז לנהג אוטובוס 103/2021 שאמור היה להסתיים בנובמבר 2021, לא יצא כלל אל הפועל.

 

לפעמים הודעות העירייה משלובים יח"צ וסידורי עבודה. בחינה של מכרז לתפקיד מנהלת אוטובוס השירות לא נמצא. הגב' אתי משה, מי שהייתה רכזת אדמיניסטרטיבית בלשכת רה"ע, לכאורה קודמה בתפקיד ובשכר, לתפקיד שלא קיים בפועל.

 

בזמנו הצהיר ראש העיר, תומר גלאם: ״במסגרת מהפכת השירות לתושב, עיריית אשקלון השיקה לאחרונה מגוון דרכים לקבלת שירות באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ודיגיטליים. אוטובוס השירות הוא בשורה של ממש במיוחד עבור התושבים שפחות מתמצאים בדיגיטציה וכמובן, עבור כלל התושבים שהזמן שלהם יקר מאוד וחשוב לנו שיתעלו אותו היטב בזמן איכות עם המשפחה. אנחנו מתקדמים צעד נוסף במהפכת השירות ומגיעים עד לתושבים״.​

 

שנה חלפה לה וראש העיר העביר את אשר ביקש, ככל הנראה לקדם פרסונות בלשכתו, אוטובוס? סביר להניח שנראה בתחנת אגד.

 

ברשויות רבות מתקיים אוטובוס שירות לתושב, בדיחה עם מועצת חוף הכרמל, ביצוע המיזם משלב הרעיון עד לביצוע היה חודשים בודדים, לא הריך עבודה קשה או נדרש קשיים. האוטובוס מנוהל על ידי מחלקת הבטחון, אשר אחראית לכל המכשור של משרדי הממשלה השונים, ולא כפי שקיים באשקלון, תחת לשכת ראש העיר.

 

מועצות רבות במדינה נזקקות לשירות שנע ונד בשטחים נרחבים ובין ישובים בודדים, כולם הצליחו להעמיד את השירות במהירות, ולספק שירות לתושב. באשקלון ככל הנראה מבקשים לדאוג רק לתושב/ת אחד/ת.