עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

אב ובנו

פרופ' יוספי עם בנו אור בבסיס

סגן אור יוספי, רופא בגדוד שמשון (92) של חטיבת כפיר, ואביו, פרופ' חיים יוספי, מנהל מערך קרדיולוגי בבית החולים ״ברזילי״ שבאשקלון, בילו בשבוע שעבר בפעילות "אב ובנו" של גדוד שמשון בנחל עוז- אבות של לוחמים בגדוד הגיעו לעזה לפעילות וסיור גזרתי. בשנת 1989 חיים יוספי, אביו של אור, שירת כרופא של גדוד 7050 של חטיבת שריון בנחל עוז ובהמשך שירת כע׳ קצין רפואה חטיבתי.              וכעת בנו, סגן אור יוספי, ממשיך את דרכו ומשרת גם הוא כרופא גדודי.

אור התגייס לצבא ביולי 2019 במסגרת מסלול ״צמרת״ המיועד למלש״ביםהמעוניינים ללמוד רפואה במסגרת העתודה. תכנית הלימודים במסלול משלבת תכנים ברפואה צבאית בנוסף ללימודי רפואה מלאים. ״למרות שהתפקיד קשוח הוא מאוד מספק, מרגיש שבכל רגע נתון יש מישהו שצריך אותך ושהרבה אנשים סומכים עלייך. אני משתדל לתת מענה לכל בן אדם שפונה אליי גם בפן הרפואי וגם בפן הרגשי וליצור אווירה כוללת שיש תמיד למי לפנות״, אור משתף, ״אני מרגיש שעשיתי את ההחלטה הנכונה. התפקיד מאוד משמעותי עבורי, ועם                                                                                כל הקושי- יש הרגשה שאתה עושה משהו מיוחד.
רכשתי כלים, פיקדתי על חיילים, למדתי לקבל החלטות גם כשאין אמצעים לקבל אותן, למדתי להתמודד עם דילמות ומצבי קיצון. בנוסף לרפואת שגרה, אני נדרש לנהל רפואת חירום וזה מרגיש כמו להיות מנהל של מיני בית חולים. בסופו של דבר אני מתפקד גם כקצין מטה. אני נהנה משתי העולמות, גם מביצוע רפואת שגרה וגם מהשתתפות בפעילויות מבצעיות.״

משפחת יוספי

אביו של אור, חיים, עובד בבית החולים שבנו לעתים שולח אליו פצועים:
כששאלנו את חיים איך ההרגשה שבנו החליט ללכת בדרכו ובחר להיות רופא, הוא השיב:
״אור מרבה להתייעץ איתי על מנת לקבל חוות דעת נוספת. מצד אחד התפקיד מאוד קשה אבל מצד שני כשאני רואה איך הוא מתלהב מהתפקיד ומרוצה ממנו זה סיפוק עצום.
הדור הזה יוצא מן הכלל, לא הולך ופוחת. אנשים מקצועיים וטובים וכיף לראות את זה״.

משנת 1963 מתגוררים משפחת יוספי בעיר אשקלון.  חיים יוספי גאה ומספר על העיר: ״אשקלון היא עיר מדהימה, גרתי בחמש ערים שונות במהלך חיי אך אני לא מחליף את אשקלון. היא עיר עם איכות חיים יוצאת מן הכלל וגרים בה אנשים חכמים וטובים״.
העובדה שאור יוספי גר באשקלון ותופס קו בנחל עוז, מקלה על החיבור שלו לגזרה. ״בדרך לבסיס אני רואה את כל היישובים הדרומיים, כפר עזה, כיסופים, נחל עוז. יישובים שהייתי מבקר בהם גם לפני כן ועכשיו אני מרגיש יותר קרוב ויותר קל לי להתחבר אליהם״.

על השתתפותם של חיים ואור יוספי בפעילות ״אב ובנו״ שנערכה בנחל עוז ביום שני, חיים משתף:
״היום הזה היה חוויה יוצאת מן הכלל. כל הכבוד על היוזמה, יוזמה חשובה. אותי ממש הרגיע לראות את האווירה המשפחתית, אור נמצא בידיים טובות וכך גם חייליו.
ראיתי כיצד מג״ד שמשון פועל עם כל הלב והנשמה ואיך כולם מקצוענים ומכירים את התפקיד שלהם״.