מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי אשקלון היא העיר החמישית בשיעור הקשישים הנפגעים בתאונות דרכים עם לא פחות מ -199 קשישים שנפגעו בחמש השנים האחרונות * מנכ"ל עמותת אור ירוק מתריע: "אסור לנו להשליך אותם לעת זקנה"
בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני ההיפגעות של קשישים (65+) בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (2014-2018) על בסיס נתוני הלמ"ס, לערים מעל 50 אלף קשישים. בנוסף, הבדיקה נערכה גם בכל עיר ועיר בהשוואה למספר הנפגעים לכל אלף קשישים.
מהנתונים עולה כי בחמש השנים (2014-2018) האחרונות נפגעו באשקלון 199 קשישים בתאונות דרכים, 2.03 נפגעים לכל אלף אזרחים ותיקים, 40 נפגעים בממוצע מדי שנה. מתחילת שנת 2018 ועד לחודש ספטמבר נפגעו באשקלון 23 קשישים (65+) בתאונות דרכים, מהם קשיש אחד נהרג ושלושה נפצעו באורח קשה.
קריית גת היא העיר ה-25 בדירוג בשיעור הקשישים הנפגעים בתאונות דרכים. מהנתונים עולה כי בחמש השנים (2014-2018) האחרונות נפגעו בקריית גת 41 קשישים בתאונות דרכים, 1.29 נפגעים לכל אלף אזרחים ותיקים, שמונה נפגעים בממוצע מדי שנה. מתחילת שנת 2018 ועד לחודש ספטמבר נפגעו בקריית גת שישה קשישים (65+) בתאונות דרכים, מהם קשיש אחד נפצע באורח קשה.
מהנתונים עולה כי העיר המסוכנת ביותר לקשישים היא תל אביב בה נפגעים מדי שנה 214 קשישים בממוצע בתאונות דרכים. במקום השני ברשימה בפער ניכר ממוקמת ירושלים בה נפגעים בממוצע 128 קשישים מדי שנה בתאונות דרכים. במקום השלישי ברשימה ממוקמת חיפה בה מספר הקשישים הנפגעים בתאונות דרכים בממוצע שנתי הוא 99.
עוד עולה מהטבלה כי הערים הבטוחות ביותר לקשישים על פי נתוני העמותה הן מודיעין עילית וביתר עילית בהן נפגע רק קשיש אחד בתאונת דרכים בממוצע שנתי.
מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה מסר: "מסוכן להזדקן במדינת ישראל ובעיקר מפחיד. אנשים שבנו את המדינה, שרדו מלחמות ותקופות קשות ועבדו כל חייהם כדי להזדקן בכבוד לא שרדו את המלחמה היומיומית שבכביש, זה ממש לא חייב להיות ככה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להתחיל להתחשב באזרחים הוותיקים ולהורות מידית על הנחת פסי האטה מול כל בתי האבות ומרכזי היום לקשיש בכל רחבי הארץ כאשר במקביל יש להאריך את משך האור הירוק להולכי רגל באותם אזורים. אסור לנו כחברה להשליך את האזרחים הוותיקים שלנו לעת זקנה".